Spolupráce ve vzdělávání na Písecku pokračuje
Dne 29. ledna 2018 již od časného rána pracovaly ředitelky a vedoucí učitelky mateřských škol z Písecka na přípravě aktivit dalšího pokračování MAP (Místní akční plánování rozvoj vzdělávání) na Písecku. Mateřské školy se chtějí v příštích letech soustředit, mimo jiné, na téma Poznej svůj region, ekologickou výchovu a vzdělávání a polytechnické vzdělávání, zajistit svým pedagogům společné vzdělávání v daných oblastech a také zapojit školky do společných aktivit pro děti. Školky plánují atraktivní programy pro děti i jejich rodiče včetně několika společných výletů.
V podobném duchu připravují aktivity i zástupci základních škol a organizací zájmového a neformálního vzdělávání. Ředitelé všech základních škol na Písecku jsou pak pozváni na 7. února na společnou diskusi k připravovaným aktivitám, zaměřeným na rozvoj čtenářské a matematické gramotnosti, polytechnického vzdělávání a také zkvalitnění spolupráce mateřských a základních škol s pedagogicko-psychologickou poradnou. Do spolupráce na aktivitách budou zapojeny i ZUŠ, DDM Písek, Městská knihovna Písek a další subjekty z regionu Písecka.
Svazek obcí regionu Písecko úspěšně v minulých dvou letech zahájil proces plánování rozvoje vzdělávání na Písecku realizací projektu MAP a má zájem, za podpory škol, školek a dalších aktérů ve vzdělávání, pokračovat v tomto procesu i v dalších letech – tentokrát ve čtyřletém projektu MAP II. Během prvního MAPu byla nastavena komunikace a spolupráce jednotlivých aktérů ve vzdělávání, aktivně se zapojila všechna školská zařízení pro děti a žáky do 15 let, Dům dětí a mládeže, Městská knihovna Písek, ZUŠ O. Ševčíka Písek, skauti, Technologické centrum Písek, vodácký oddíl, centrum NADĚJE, LezeTop Písek a řada dalších včetně zřizovatelů školských zařízení – jednotlivých obcí. Během společných setkání, vzdělávacích akcí a pracovních skupin společně zhodnotili situaci ve vzdělávání na Písecku a nastavili prostřednictvím strategického dokumentu cestu, co a jak je potřeba zlepšit, co chybí, v čem si mohou školy vzájemně pomoci a v čem potřebují pomoc zvenčí.
V rámci MAP II bude tento proces nadále pokračovat a zároveň již budou některé společné aktivity spolupráce realizovány. V jaké míře a zda se podaří zajistit vše, co si školy, školky a další organizace do MAP II naplánovaly, bude také záviset na hodnocení žádosti, kterou chce SORP předložit ministerstvu školství co nejdříve.
Kromě intenzivních příprav žádosti o podporu probíhá v území ORP Písek diskuse s ostatními oprávněnými žadatel, jako jsou dobrovolné svazky obcí a místní akční skupiny. Úplná shoda v území, nutná pro podání žádosti o podporu, zatím není, nicméně školy, školky a organizace zájmového a neformálního vzdělávání, kterých se realizace MAP II nejvíce dotýká, již daly souhlas se zapojením do MAP II v případě, že MAP II bude opět zajišťovat Svazek obcí regionu Písecko. Čím dříve bude toto téma vyjasněno, tím dříve se školy budou moci zapojit do připravovaných aktivit. Držme si tedy palce!