Ve středu 20. února 2019 se v ZŠ T. Šobra sešlo dvacet matikářů ze sedmi škol z Písecka, aby se naučili, jak žákům zatraktivnit hodiny matematiky. Jak aktivně zapojit všechny děti ve třídě? Musejí ti rychlejší „za odměnu“ jen dostávat příklady navíc? Jak se nenápadně naučit intervaly, prostorovou orientaci, geometrii, logiku? Malý i velký počtář jistě ocení, když si bude moci v hodině vyzkoušet zábavné hlavolamy, využije různé matematické úkony při hrách a soutěžích a ani nezpozoruje, že právě delší dobu aktivně počítal. Jak na to, to si matikáři vyzkoušeli s lektorem Mgr. Janem Vodičkou a nakonec neodolali, a každý si zakoupil nějaké hry i pro své potřeby. Nápadů na podobné akce mají členové pracovní skupiny pro matematickou gramotnost ještě spoustu a doufáme, že se mnohé podaří v rámci projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání na Písecku II, realizovaného Svazkem obcí regionu Písecko, během čtyřech let jeho trvání uskutečnit.
V únoru 2019 proběhla
v rámci projektu MAP II Písecko jednání pracovních skupin pro rovné
příležitosti (5.2.), pro čtenářskou gramotnost (11.2.), pro matematickou
gramotnost (20.2.) a pracovní skupina mateřských škol (20.2.2019). Všechny
pracovní skupiny mimo jiné plánují aktivity pro školy, děti, žáky a veřejnost
na jaro a podzim 2019.